Documents & Presentations

(under construction – see also my ResearchGate acount @ http://bit.ly/nerantzisRG)

2020__________

Τμήματα Ένταξης στην Β/θμια. Εκπ/ση, Κουσουρέτα Ν., Νεράντζης Ν. presentation_2020.

2019__________

>  Serbian National Scientix Conf., Beograd 22-23 Feb. presentation

2018__________

SCIENTIX CONFERENCE 3  Supporting & Teaching Visual Impaired Students

> * ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ «ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ»  Υποστηρίζοντας Μαθητές με Προβλήματα Όρασης

EDU-ARCTIC in my School

2017__________

> * 2017__Nerantzis&Argyri_FullPaper_v.2_OSOS

>  Poster / Greek / 2017__EKEDISY-2017.rev1

2016__________

> short presentation @ esa Leiden at Space Education International Workshop 2016, “Astronomy in my School(s)

> post @ scientix blog / file: http://blog.scientix.eu/2016/08/31/i-teach-physics/

> * UDLnet Teacher Success Story / 2016__UDLteachersuccessstory_Nerantzis_AUG

> Science Theatre “Gravitational Love – Gravio & Luviet” / file: script

> * iSe Conference 2016 / files: PROCEEDINGS_NERANTZIS and _NERANTZIS.iSe.Apr.2016

> * EGU / GIFT / file: EGU2016-3115-1_FINAL and  GIFT.png

> Media & Learning pre-conf. workshop “Innovating Science & Maths teaching with media-based tools and approaches” / file: _Nerantis_09.MAR.Scientix2_ABC

> * 2016__Nerantzis_EKEDISY-2016

> “Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Συνεργασίας σε ομάδα παιδιών με σύνδρομο Asperger μέσα από την Εκπαιδευτική  Ρομποτική. Το παράδειγμα του Include.” Ραπτόπουλου Αν., Τσιωμή Ευ., Νεράντζης Ν., Νάνου Ανδ., ΠΕΣΕΑ, 8° Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο Ειδικής Αγωγής. 03 & 04/12/2016

2015__________

> * EDEN Open Classroom Conf. / file: __OCC_2015_Athens_Proceedings_Nikos and __OCC_2015_Athens_Proceedings_Riviou

> iSe “Learning with Light” Competition / file: pdfgreek.pdf / relative presentations (1) LB_20.Sep.2015mma and (2) Nikos_19.Sep.2015b

> * “Experimental (open) inquiry with low-cost materials, on the simultaneous freefall of two different bodies from the same height” 2015__CCE_paper3_(Galileo) @ https://shirin.pressbooks.com/chapter/chapter-3/

2015__GEOTHNK_Nerantzis

2014__________

>  2nd SCIENTIX Conference / file: nerantzis_posters_scientix_3_draft.pdf and pptx

>  Go-Lab “Teaching Though Inquiry” Contest / file: Nerantzis.Translated.GoLab2014

> * In Greek  2014__peep.synedrio-APR

2014__ODS_Shadow_Nerantzis_OEE

2014__Nerantzis.Translated.GoLab

> * In Greek  2014__Mavrogianni_Nerantzis_B_(PESEA.SEP)

 2014__4myGalileo_NERANTZIS

> Οι Φυσικές Επιστήμες στο Τμήμα Ένταξης του 4ου Γυμνασίου Στασυρούπολης – Ν. Νεράντζης (σε pptx και pps )

>Υποστήριξη μαθήτριας στο φάσμα του αυτισμού με Παράλληλη Στήριξη από Ειδική Βοηθό – Στ. Μαυρογιάννη, Ν. Νεράντζης (σε pptx και pps)

2013__________ 

> Μία διδακτική πρόταση για την εισαγωγή στις έννοιες «ροή ενέργειας», «κύμα» , «ταλάντωση» και «διαταραχή» στις Φυσικές Επιστήμες στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση  2013__Serres.EAE_Greek

– – –

shortlink: http://wp.me/P3oRiZ-oX